Izdrukāts no: http://www.lpia.lv/?id=3397
Latvijas iedzīvotāju vidū šā gada pavasarī lasītākie preses izdevumi bija "Ieva", "MK Latvija" krievu valodā un "Privātā Dzīve"

27.04.2018.

Šā gada pavasarī lasītākie preses izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas Latvijas iedzīvotāju vidū bija žurnāls "Ieva", laikraksts "MK Latvija" krievu valodā un žurnāls "Privātā Dzīve", liecina pētījumu kompānijas "Kantar TNS" apkopotie Nacionālā preses auditorijas pētījuma rezultāti par 2018.gada pavasari.

Žurnāla "Ieva" vienu numuru lasījuši vai caurskatījuši 10,7% jeb 170 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, nedēļas laikrakstu krievu valodā "MK Latvija" – 10,6% jeb 168 000 lasītāju un nedēļas žurnālu "Privātā Dzīve" – 7,6% jeb 120 tūkstoši lasītāju.

Desmit lasītāko periodiskās preses izdevumu vidū šā gada pavasarī vēl ierindojas žurnāls "Ievas Stāsti", kura vienu numuru lasījuši 7,2% jeb 115 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, žurnāls "Kas Jauns" ar 7,2% jeb 115 000 lasītāju, avīzes krievu valodā "MK Latvija" pielikums "Televizor" ar 6,5% jeb 103 000 lasītāju, žurnāls "Ievas Virtuve" ar 5,3% jeb 85 000 lasītāju, "Ilustrētā Pasaules Vēsture" ar 4,9% jeb 79 000 lasītāju, "Ievas Veselība" ar 4,8% jeb 77 000 lasītāju un "Ievas Dārzs" ar 4,7% jeb 75 000 lasītāju.

Vidēji 85% jeb 1,358 miljoni Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem šā gada pavasarī ir lasījuši vai caurskatījuši kādu no pēdējiem sešiem preses izdevumu numuriem.

"Kantar TNS" mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga atzīmēja, ka lai arī desmit lasītāko preses izdevumu sarindojumā vērojamas nelielas svārstības, tās nav statistiski nozīmīgas, līdz ar to minēto izdevumu auditorija ir stabila. "Pieprasīti ir žurnāli par aktuālām praktiskām tēmām un rakstiem par sabiedrībā zināmiem cilvēkiem. Vairākums no lasītākajiem Top 10 preses izdevumiem atspoguļo tēmas, kas ir aktuālas sievietēm, līdz ar to šos žurnālus arī lasa un caurskata vairāk sievietes. Savukārt populārzinātniska satura žurnālu par vēstures notikumiem "Ilustrētā Pasaules Vēsture" nedaudz vairāk lasa vīrieši - 54% no žurnāla auditorijas," uzsvēra Kronberga.

Viņa norādīja, ka kopumā Top 10 lasītāko preses izdevumu auditorijā novērojams lielāks sieviešu īpatsvars - 66% sieviešu un 34% vīriešu pretstatā visai periodiskajai presei kopumā, kuru lasa 56% sieviešu un 44% vīriešu. "Tas iezīmē galveno tendenci, ka periodisko presi vairāk lasa sievietes nekā vīrieši, tomēr noteicošais ir katra preses izdevuma konkrētais saturs," skaidroja "Kantar TNS" mediju pētījumu klientu vadītāja.

Pētījumā kopumā apkopota informācija par 180 drukāto preses izdevumu auditoriju.

"Kantar TNS" Nacionālā preses auditorijas pētījuma pavasara posma aptauja tika veikta laikā no šā gada 2.februāra līdz 9.aprīlim. Pētījums veikts, izmantojot kombinēto aptaujas metodi - datorizētās tiešās intervijas (CAPI) respondentu dzīvesvietās un aptaujas internetā (CAWI). Visā Latvijā tika aptaujāti 3000 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Izlase ir reprezentatīva 1,6 miljoniem Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Informācijas avots: Nozare.lv



24.06.2018