Izdrukāts no: http://www.lpia.lv/?id=24
Pētījums: No drukātajiem preses izdevumiem latvieši rudenī visvairāk lasījuši žurnālus "Ieva", "Kas Jauns" un "Privātā Dzīve"

03.11.2017.

No drukātajiem preses izdevumiem šā gada rudenī latviešu tautības iedzīvotāju vidū lasītākie žurnālii pēc viena numura vidējās auditorijas ir "Ieva", "Kas Jauns" un "Privātā Dzīve", liecina pētījumu kompānijas "Kantar TNS" apkopotie Nacionālā preses auditorijas pētījuma rezultāti par 2017.gada rudeni.

Starp desmit lasītākajiem preses izdevumiem latviešu mērķa grupā atkārtoti ierindojies nedēļas izdevums "Ievas Dārzs", nomainot "Laimīgo programmu".

Savukārt citu tautību iedzīvotāju vidū trīs lasītākie preses izdevumi 2017.gada rudenī ir nedēļas laikraksts "MK Latvija", TV programmu avīze "Televizor/MK Latvija" un "Latvijskaja TV-Programma", kas kopš pavasara turpina saglabāt stabilās pozīcijas. Rudenī starp desmit lasītākajiem preses izdevumiem citu tautību iedzīvotāju vidū ierindojies arī žurnāls "Semero s ložkoj", kurā apkopotas dažādas kulinārijas receptes ar ilustrācijām.

"Kantar TNS" mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga norāda, ka, salīdzinot desmit lasītākās rubrikas latviešu un cittautiešu mērķa grupās, pētījumā iespējams novērot interesantas preses izdevumu lasīšanas paradumu atšķirības. "Starp desmit populārākajām rubrikām, ko lasa latvieši, ir tēmas par mājas un dārza labiekārtošanu, zinātni un jaunajām tehnoloģijām, sportu un horoskopiem. Savukārt cittautiešu desmit populārāko rubriku vidū ir krustvārdu mīklas, raksti par slavenību dzīvēm un intervijas ar populāriem cilvēkiem, kā arī TV programmas," skaidro Kronberga.

Vienlaikus viņa atzīmē, ka minētajās mērķa grupās līdzīgas interešu iezīmes atspoguļojas arī desmit lasītāko žurnālu rindojumā. "Latviešu mērķa grupā lasītāki ir žurnāli ar populārzinātnisku saturu un arī izdevumi par mājas labiekārtošanu. Cittautiešu mērķa grupā iecienīto preses izdevumu rindojumā redzams, ka populāri ir izdevumi, kas raksta par sabiedrībā zināmu cilvēku dzīvēm un TV aktualitātēm TV programmu apskatos," uzsver "Kantar TNS" mediju pētījumu klientu vadītāja.

Rudens pētījumā tika apkopota informācija par 170 drukāto preses izdevumu auditoriju un tā laikā secināts, ka pēdējā mēneša laikā kādu Latvijā izdotu drukāto preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 80% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Savukārt 72% iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, bet 60% lasījuši kādu Latvijā izdotu žurnālu. Preses izdevumu kopējie lasīšanas apjomi pēdējā gada laikā ir saglabājušies stabili.

Vismaz vienu iknedēļas izdevumu nedēļā lasīja vai caurskatīja vidēji 49% iedzīvotāju aptaujātajā vecumā. Vidēji 42% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī, bet vidēji 31% aptaujātās mērķa grupas pārstāvju - vismaz vienu reģionālo preses izdevumu nedēļā.

Salīdzinot šā gada pavasara un rudens pētījumu rezultātus, secināts, ka dienas laikrakstu, divnedēļu žurnālu un mēneša izdevumu grupā ir nelielas izmaiņas, to patēriņam samazinoties patēriņam par vienu procentpunkti. Kā iemesls šīm svārstībām minams ārzemju žurnālu patēriņa palielinājums šā gada rudens periodā, kas, salīdzinot ar pavasara periodu, pieaudzis. Turpretī nedēļas izdevumu, ceturkšņa žurnālu un reģionu izdevumu grupā vērojama patēriņa stabilitāte.

Kopumā visstabilākais patēriņš ir nedēļas izdevumiem, kas iezīmē tendenci, ka ar šādu regularitāti patērētāji ir visvairāk gatavi lasīt preses izdevumus.

"Kantar TNS" Nacionālā preses auditorijas pētījuma rudens perioda aptaujas tika veiktas laika posmā no 2017.gada 15.augusta līdz 25.oktobrim. Pētījums veikts, izmantojot kombinēto aptaujas metodi - datorizētās intervijas (CAPI) respondentu dzīvesvietās un aptaujas internetā (CAWI). Visā Latvijā tika aptaujāti 3000 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

https://infogram.com/preses-izdevumu-paterins-1g4qpz6q6zqo21y

Informācijas avots: Nozare.lv



19.12.2017