Latvijas mediju reklāmas tirgus pirmajā pusgadā pieaudzis par 5%


11.10.2017.

Latvijas mediju reklāmas tirgus šā gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, pieaudzis par 5%, kopumā sasniedzot 39,9 miljonus eiro, liecina Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) apkopotie dati.

Ņemot vērā auditoriju mediju patēriņa tendences un to ietekmi uz mediju reklāmas ieņēmumiem, ārvalstīs reģistrēto mediju darbības ietekmi uz lokālo mediju reklāmas ieņēmumiem, šāds tirgus pieauguma rādītājs LRA skatījumā vērtējams kā pozitīvs.

Atbilstoši asociācijas apkopotajiem datiem 2017.gada pirmajos sešos mēnešos pieaudzis vides mediju, radio un interneta reklāmu apmērs. Tostarp vides mediju reklāmu tirgus daļa pieaugusi līdz 10%, sasniedzot 4,156 miljonus eiro, radio reklāmas ieņēma 12% tirgus, sasniedzot 5,155 miljonus eiro, bet interneta reklāmu tirgus daļa sasniedza 23% jeb 9,376 miljonus eiro.

Savukārt televīziju ieņēmumi no reklāmas šogad pirmajā pusgadā nedaudz samazinājās, tādējādi sarūkot arī televīzijas reklāmu tirgus daļai - līdz 40% jeb 16,236 miljoniem eiro.

Vienlaikus turpina samazināties žurnālu un avīžu reklāmas apmēri, ieskaitot reģionālos laikrakstus. Žurnālu reklāmu tirgus daļa šogad pirmajā pusgadā bija 6% jeb 2,74 miljoni eiro, savukārt avīžu reklāmu tirgus daļa bija 5% jeb 2,041 miljons eiro. Reklāmu samazinājums reģionālajā presē daļēji saistīts ar to, ka virkne reģionālo izdevumu ir samazinājuši iznākšanas biežumu, kas, ņemot vērā lokālo mediju reklāmas specifiku, tiešā veidā atstāj negatīvu ietekmi uz ieņēmumiem no reklāmas, atzīmēja asociācijā.

Jau vēstīts, ka Latvijas mediju reklāmas tirgus apmērs pērn pieauga par 0,5% un sasniedza 77,6 miljonus eiro.

Informācijas avots: Nozare.lv